1.-DISPOSICIONS
GENERALS
Article
1. És
objecte d’aquest reglament la regulació del servei de menjador escolar prestat
per l’Associació de Pares de l’Escola Francesa d’Encamp (APAEFE) en els centres
educatius anomenats Escola Maternal Francesa d’Encamp i Escola Primària
Francesa d’Encamp
Article
2. El menjador escolar és un servei de caràcter complementari, no
obligatori, però necessari. Pretén donar una resposta adequada a les necessitats
de moltes famílies que, per raó de la seva situació laboral, professional o
personal, no poden fer-se càrrec dels fills durant el període entre les classes
de matí i de tarda.
Article
3.L’objectiu bàsic del servei de menjador, atenent el seu caràcter
social i educatiu, és cobrir les necessitats nutritives dels/de les alumnes i
l’adquisició d’hàbits socials, alimentaris, d’higiene, salut i de temps de
lleure en el marc de la convivència en el centre docent.
Article
4.Les dades de contacte amb el menjador
escolar són les següents:
APA ESCOLA FRANCESA D’ENCAMP
C. René Baulard, 5
AD200 Encamp
Tel. 649707- 845535
apaefe@gmail.com (APA) i ap_efenc@andorra.ad (MENJADOR)
2.- USUARIS
Article 5.- Són usuaris d’aquest
servei els alumnes de maternal i primària de les escoles franceses d’Encamp que
utilitzin el menjador escolar dels centres gestionats per l’APAEFE. Els usuaris
poden tenir una de les següents condicions:
1.- Fix complet.- Són aquells que utilitzen el
servei de manera regular durant 5 dies la setmana.
2.-Fix parcial.- Són aquells que utilitzen el
servei de manera regular durant 4 dies la setmana (no l’utilitzen els dimecres)
3.- Discontinu.- Són aquells que utilitzen el
servei de manera regular durant de 2 o 3 dies la setmana
4.- Esporàdics.- Són aquells que utilitzen el
servei de manera puntual.
Són, també, usuaris del servei els pares, el personal
docent i no docent del centre.
3.-ASPECTES
GENERALS DEL FUNCIONAMENT DEL SERVEI
Article
6. L’APAEFE gestiona directament el servei de menjador. Pot designar
una comissió cantina tal i com s’estipula en l’article 16.
Article
7. La comissió cantina a través de la responsable del menjador serà
l’òrgan encarregat de vetllar pel compliment de les condicions
higiènico-sanitàries, dietètiques i educatives del servei de menjador escolar i
proposarà a l’APAEFE l’adopció de les mesures que consideri oportunes per
assolir aquesta finalitat. La comissió cantina s’encarregarà també de fer el
seguiment del funcionament del servei. L’APAEFE s’encarregarà de fer arribar
les demandes oportunes al Govern d’Andorra, el Comú d’Encamp, etc.
Article
8. Un mes abans de finalitzar el curs acadèmic i en el conseil d’école del tercer trimestre, l’APAEFE
informarà del preu del menjador pel proper curs. L’APAEFE es reserva el dret de
poder-lo modificar durant el curs amb l’acord de l’Assemblea General i en cas
d’extrema necessitat. En l’Assemblea General de cada any, l’APAEFE presentarà a
l’Assemblea General el balanç global definitiu del curs anterior.
Article
9. L’APAEFE s’encarregarà de concretar
amb el Govern d’Andorra i el Comú d’Encamp quins són els espais que es podran
utilitzar durant l’horari de menjador escolar per poder realitzar activitats i
ho comunicarà a la comissió cantina.
Article
10. Podran utilitzar el servei de menjador escolar els professors, els
alumnes, els pares, el personal d’administració i de servei del centre, les
monitores de menjador així com les persones expressament autoritzades per l’APAEFE,
sempre que no interfereixi en el funcionament del menjador.
Article
11. Queda totalment prohibida l’entrada al recinte escolar durant
l’horari del menjador a qualsevol persona no vinculada amb el servei o
professorat; només podrà donar permís d’entrada el/la coordinador/a del servei
de menjador que serà el/la responsable.
4.-
RESPONSABILITAT DE L’APAEFE
Article
12. L’APAEFE assumeix la responsabilitat del servei de menjador i del període
interlectiu del migdia en general.
Article
13. Els Ministeris
corresponents del Govern d’Andorra faran complir la normativa vigent en matèria
de seguretat alimentària i higiènico-sanitària sobre l’elaboració, manipulació
i transport d’aliments; també la normativa laboral, de seguretat o altra que li
sigui d’aplicació i d’obligat compliment.
Article
14. El menjador escolar estarà sotmès a les normes pedagògiques i de
convivència establertes en general en aquest reglament i a les particularitats que
pugui advenir, com també al calendari i a l’horari escolar. En aquest sentit,
s’adapta l’horari del servei de menjador a l’horari escolar específic del
centre i a qualsevol modificació que pugui esdevenir durant el curs.
Article
15. El Govern d’Andorra i el Comú d’Encamp són els
responsables del manteniment i la conservació dels espais destinats a menjador
escolar i patis d’esbarjo, així com dels seus béns mentre que la neteja del
recinte de menjador és responsabilitat de l’APAEFE.
5.-
FUNCIÓ DE L’APAEFE I LA COMISSIÓ CANTINA
Article
16. La comissió cantina estarà integrada pel President de l’APAEFE que
presidirà la comissió, i fins a un màxim de tres membres que seran escollits
d’entre els membres de la Junta directiva de l’APAEFE. En cas que no hi hagi
membres voluntaris i per defecte integraran la comissió cantina el
vicepresident, el secretari i el tresorer. El President de l’APAEFE podrà
delegar la presidència de la comissió a algun membre de l’APAEFE.
Article
17. Podran assistir a les reunions de la comissió cantina les persones
o entitats que a criteri de la presidència o de la comissió sigui convenient
que ocasionalment hi assisteixin, els quals tindran veu però no vot.
Article
18. A l’Assemblea General, l’APAEFE
nomenarà els seus representants a la comissió cantina (si no designen un nou
representant es considerarà que continuen les mateixes persones del curs
anterior). En la sessió de constitució, la comissió acordarà la periodicitat i
el calendari de les reunions ordinàries que seran, com a mínim, cada tres
mesos. La comissió també podrà celebrar reunions extraordinàries, a proposta de
la presidència o d’un terç dels seus membres.
Article
19. Quan la comissió cantina es trobi en la situació de decidir algun
tema i no hi hagi unanimitat, es podran realitzar votacions i la proposta més
votada serà l’escollida. No obstant això, l’APAEFE podrà establir assumptes on
sigui necessari obtenir les ¾ parts dels vots i d’altres, de caràcter important
on l’APAEFE tindrà l’última paraula.
Article
20. La comissió cantina, en reunió convocada a tal efecte i per
majoria absoluta, podrà acordar demanar a l’APAEFE la modificació del present
Reglament, concretant i motivant els articles a modificar.
Article
21. Aquesta comissió serà l’encarregada de vetllar, controlar i
tutelar tots els aspectes educatius, disciplinaris, de funcionament, dietètics,
sanitaris, higiènics, etc. del servei de menjador i del període interlectiu per
tal de fer complir les normes del servei.
Article
22. La comissió cantina, sens perjudici de les reunions ordinàries i
extraordinàries establertes d’acord amb l’article 17, es reunirà tres vegades
cada curs en sessió ordinària per tal de fer el seguiment del compliment de les
normes establertes per al servei de menjador:
• A
l’inici de curs, per tal d’organitzar el servei i assegurar-ne les condicions
idònies, i la presentació de la programació d’activitats.
•
Durant el segon trimestre del curs, per tal de fer el seguiment del servei.
•
Durant l’últim trimestre del curs, per tal de fer l’anàlisi de la gestió de l’APAEFE,
el balanç econòmic provisional del curs, el pla de noves activitats pel curs
vinent, etc. i per estudiar la idoneïtat i la conveniència de la proposta de
millores, preus i menús pel proper curs. Les escoles facilitaran una previsió
dels comensals, en base al resultat de les preinscripcions d’alumnes que hagin
manifestat interès en fer ús del servei de menjador.
• Per
a temes concrets i específics es podran crear comissions de treball, a les
quals podran ser convidades persones especialistes en matèries que s’hagin de
debatre.
Article
23. Els integrants de la comissió cantina i la coordinadora del
menjador escolar seran els encarregats de vetllar pel bon funcionament del
servei, essent la interlocutora entre pares, mares, professorat i els/ les
treballadors/es del menjador. Qualsevol incident per part d’un/a usuari/ària o
afectat/ada del servei s’intentarà resoldre mitjançant el diàleg. Si no és
possible solucionar el problema, o aquest afecta a més d’una persona, serà la comissió
cantina, l’encarregada de resoldre el tema amb l’APAEFE.
Article 24. Les normes
de funcionament de la comissió cantina, en cap cas, podran contradir el que
s’estableix en aquest reglament, les normatives, lleis i decrets del Govern
d’Andorra i/o del Comú d’Encamp.
6.-REQUISITS
DELS/ DE LES TREBALLADORS/RES I FUNCIONS
Article
25. L’APAEFE haurà de garantir la màxima estabilitat possible en
l’equip de monitoratge del centre i que els/les treballadors/res tinguin la
formació adequada per a dur a terme aquesta activitat. L’APAEFE facilitarà a
les autoritats pertinents i quan sigui necessari la llista de monitors/res, amb
les corresponents dades personals i titulacions.
Article
26. L’APAEFE haurà de garantir que per part dels/de les seus/seves
treballadors/res es compleixin els següents requisits :
• Que vetllin pel correcte funcionament intern del menjador
• Que parin taules, serveixin i/o duguin a terme la neteja del
menjador (netejar taules, escombrar, etc.)
• Que duguin a terme la vigilància de l’alumnat usuari del servei,
en tot el recinte escolar.
• Que fomentin jocs i activitats educatives adients a cadascuna de
les edats dels usuaris.
• Que informin mitjançant el full d’incidències, de qualsevol
irregularitat, i sempre seguint el protocol establert a l’article 56 d’aquest Reglament.
• Que supervisin les activitats.
• Que funcionin en equip.
•Que duguin a terme els protocols, activitats i normes que haurà
proposat el/la coordinador/a de menjador i la comissió cantina.
Article
27. Cada monitor/a tindrà assignada una tasca de la que serà
responsable. Els/les alumnes estaran en tot moment sota la vigilància d’un/a
monitor/a. Aquesta tasca serà indicada i supervisada per la coordinadora del
menjador.
Article
28. Si els/les monitors/es detecten hàbits alimentaris i/o de conducta
anormals caldrà comunicar-ho a les famílies a través de la comissió cantina i/o
de la coordinadora del menjador escolar.
Article
29. Els/les monitors/res ensenyaran i fomentaran els hàbits
d’alimentació, d’higiene i educació social següents:
• Rentar-se les mans amb aigua i sabó abans de dinar a primària (a
maternal ho fan els mestres)
• Agafar els aliments amb els coberts i utilitzar-los correctament
• Menjar sense pressa
• Beure sense aliments sòlids a la boca
• Beure en quantitat suficient
• Mastegar els aliments suficientment
• Seure correctament a la cadira
• Mastegar amb la boca tancada
• No parlar amb aliments a la boca
• Demanar les coses correctament
• Parlar amb veu baixa i sense estridències
• Vigilar la correcció del comportament general a la taula
• Menjar una quantitat adequada
• Tastar qualsevol tipus d’aliment
Article
30. Els/les monitors/es dins l’espai del pati d’esbarjo tenen
l’obligació de vetllar per la seguretat dels alumnes, minimitzant els perills i
passejant per tot l’espai de pati que correspongui, on vigilarà/an que cap
infant prengui mal.
Article
31. El/La coordinador/a tindrà les següents funcions:
• Coordinar
l’equip de monitors/es de l’espai de migdia per tal de garantir el compliment
dels criteris de qualitat acordats en aquest Reglament
· Controlar les assistències
• Assegurar
que si hi ha un cas especial o incidència s’informi la família i la comissió
cantina
• Elaborar o
assignar a un altre/a monitor/a el full de control d’assistència dels usuaris
• Gestionar i
cobrir les suplències
• Gestionar
les compres i els àpats
• Atendre a
les famílies
•Assegurar-se
que totes les zones del pati estan vigilades de manera que tots els nens
estiguin controlats
• Reunir-se
periòdicament amb els/les monitors/es de menjador per recollir millores,
queixes i les seves opinions per millorar el servei
·
Compartir amb
l’APAEFE totes les queixes, incidències i suggeriments tant de treballadores
com de pares i/o usuaris
Article
32. El nombre d’alumnes per monitor/a s’avindrà a la distribució
següent i, en tot cas, a la normativa que sobre aquest aspecte determini el
Govern d’Andorra.
Nivell
de maternal (menjador i pati): 3/4 monitores
Nivell
de primària (menjador): 3 monitores
Nivell
de primària (pati): 2 monitores
Sens
perjudici de les ràtios totals establertes, la coordinadora de menjador podrà
fer una distribució diferent dels/ de les monitors/es.
7.-ALTES,
BAIXES I ABSÈNCIES
Article 33.- Tots els usuaris tenen
l’obligació d’inscriure’s al servei per tal de poder fer-ne ús. Els usuaris esporàdics
avisant la responsable del menjador el dia abans o en cas d’urgència el mateix
matí presencialment, per correu electrònic o per telèfon.
El nombre d’inscripcions vindrà limitat a la
capacitat del menjador escolar i als torns que s’hi puguin fer. En tots els
casos es procurarà acceptar totes les inscripcions que es formalitzin en els
terminis previstos en aquest reglament; però no es pot garantir que es puguin
acceptar noves altes fora d’aquest termini.
Igualment, els usuaris esporàdics i discontinus
seran acceptats sempre que no es vegi afectada l’organització i gestió habitual
del menjador.
Article 34.-Inscripció: Les inscripcions dels
usuaris fixos i discontinus cal formalitzar-les en el moment de matricular
l’alumne al centre i com a data límit el 30 de juny de cada curs.
Cada usuari haurà d’omplir el full d’inscripció de
la cantina amb les dades que s’especifiquen, adjuntar la fotocòpia de
l’assegurança extraescolar i l’autorització del pare, mare o tutor.
En cas que durant el curs escolar hi hagi algun
canvi en les dades, cal que el pare, mare o tutor de l’usuari comuniqui al
menjador escolar per escrit
les modificacions.
En els casos d’alumnes de nova incorporació als
centres, s’acceptaran altes durant tot el curs escolar. En aquests casos es
cobrarà el primer rebut a partir del dia 1 del mes següent.
Article
35. S’atendrà les
necessitats individuals específiques dels alumnes que tinguin alguna
intolerància o al·lèrgia, celíacs, diabètics... amb menús adaptats sempre que
es presenti un certificat mèdic. En aquests casos, els àpats seran contractats
seguint les recomanacions del Ministeri de Salut i d’Educació en relació als
menjadors escolars. En aquests casos es cobrarà el preu de fix complet
independentment dels dies que assisteixi al menjador. Els dies en que no
assisteixen els pares podran emportar-se el menjar.
En
casos puntuals i justificats se servirà un menú especial (de règim) als/a les
alumnes que ho necessitin sempre que els pares o tutor ho sol·licitin a primera
hora del matí a la responsable del menjador i per un màxim de 3 dies a partir
del quart dia caldrà presentar un certificat mèdic.
Article
36. Els alumnes que utilitzen el servei de menjador de forma
esporàdica hauran d’avisar la coordinadora del menjador fins al dia abans o en
cas d’urgència el mateix dia presencialment, per via telefònica o per correu
electrònic.
Article
37.-Baixes: Les baixes es
tramitaran per un mínim de 60 dies naturals ja que el preu del menjador està
calculat fent la mitjana dels deu mesos del curs. Aquestes baixes es
comunicaran per escrit com a
mínim deu dies abans d’acabar el mes a l’APAEFE a través de la responsable del
menjador o bé al correu electrònic de l’APAEFE. En cas de reincorporar-se al servei de menjador
abans dels 60 dies, es facturarà el temps en el que no s’ha assistit.
Article 38.- Absències.- L’APAEFE només abonarà les absències al servei de
menjador en els casos que hi hagi una baixa igual o superior a 60 dies
naturals.
Article 39.- L’APAEFE es reserva el
dret de negar inscripcions a alumnes que s’inscriguin fora de la data límit
d’inscripció. Així com el dret a no acceptar o expulsar del servei de menjador
a usuaris que ells mateixos o els seus pares o tutors han atemptat contra
l’APAEFE o algun dels seus treballadors en actes o paraules.
8.-PREUS
DEL SERVEI I COBRAMENTS
Article 40.- El preu del servei de
menjador s’aprova cada curs per l’APAEFE i s’adjunta al present reglament. Les
tarifes són diferents en el cas d’usuaris esporàdics, fixos i discontinus. Els
preus són els mateixos per als mestres i personal no docent.
El preu del menjador per al curs 2014-2015 serà de:
Fix complet: 78€
Fix parcial: 62€
Discontinu: 31€ (2 dies), 47€ (3
dies)
Esporàdics: 5€
Article 41.- Els usuaris que hagin
sol·licitat ajuts a l’estudi hauran de fer front als rebuts de menjador fins a
la concessió de la beca. A partir del moment en que la beca de menjador estigui
concedida l’APAEFE retornarà l’import abonat fins al moment i l’APAEFE cobrarà
directament del Govern d’Andorra l’import corresponen als menús.
Article 42.- El cobrament dels preus
dels usuaris fixos i discontinus es regirà per les següents regles:
1.- Pels usuaris fixos i discontinus es farà el
cobrament del preu del servei per avançat i per mitjà de rebuts que es giraran
per domiciliació bancària en els primers deu dies de cada mes a partir del mes
de setembre i fins al mes de juny. Cada rebut correspon al mes sencer ja que la
despesa total s’ha dividit pels deu mesos. A aquest efecte és necessària la
prèvia inscripció en el servei de conformitat amb les normes del capítol 34.
2.- En el cas d’inscripcions formalitzades fora de
termini per causes extraordinàries, el cobrament es farà la data prevista, els
primers deu dies del mes següent a la de la inscripció al servei. En aquest
rebut s’inclouran a més dels dies del mes que pertoca, els dies del mes
anterior en els quals l’alumne hagi fet ús del menjador. (Per exemple, si un
alumne s’inscriu al menjador a partir del 20 de setembre, a principi d’octubre
se li cobrarà un rebut pels 31 dies d’octubre més l’import dels 10 dies de
setembre que hagi fet ús del servei. )
3.- En el cas d’alumnes amb la condició de
discontinus l’import de cada rebut s’ajustarà al nombre de dies que facin ús
del servei cada setmana.
Article
43. El cobrament als usuaris esporàdics es farà, com més aviat
millor i sempre abans del dia 1 del mes següent al que ha utilitzat el servei, en
efectiu, a la responsable del menjador escolar que lliurarà el rebut
corresponent. Els pares o tutors també podran fer un ingrés al compte de
l’APAEFE al Banc de Sabadell (IBAN: AD7700080004641200178522)
o bé al Crèdit Andorrà ( IBAN: AD6100031101110435410101) on consti el nom
del nen i el concepte cantina i haurà
de remetre el full d’ingrés a la responsable de la cantina personalment o via
correu electrònic.
Article
44.- El preu del menú haurà de garantir l’autofinançament del
servei i inclourà:
• El
preu del menú establert per l’empresa responsable del càtering
•
Salaris de personal i CASS
•
Assegurança de responsabilitat civil
•
Material de neteja
•
Material d’oficina
•
Vestuari
•
Partida d’impagats
•
Despeses d’obligat compliment legal: prevenció de riscos laborals
•
Despeses financeres de domiciliació de rebuts dels usuaris.
Es
restarà del total la subvenció que percep l’APAEFE del Govern d’Andorra en
concepte d’ajut a les nòmines de personal.
Article
45.- En cas d’impagament del rebut mensual domiciliat pels
usuaris, se seguirà el següent protocol:
L’APAEFE
carregarà durant els primers deu dies de cada mes els rebuts pels serveis a
prestar el mes següent als comptes autoritzats pels pares/tutors. En cas de canvi
en la domiciliació bancària cal avisar immediatament l’APAEFE.
Si
l’entitat financera retorna rebuts sense abonar, la coordinadora del menjador
es posarà en contacte amb els pares corresponents per informar-los d’aquest fet.
Un cop
notificat telefònicament, per carta o correu electrònic l’interessat haurà de
procedir a realitzar l’abonament de l’import corresponent (Import rebut +
despeses que se'n derivin), en un període màxim de 5 dies lectius, mitjançant
un ingrés al número de compte facilitat on es farà constar el nom de l’alumne i
el mes al que correspon el rebut retornat, o bé en efectiu a la responsable del
menjador. A partir del sisè dia, aquest alumne podrà seguir fent ús del servei
de menjador sempre i quan pagui per avançat cadascun dels dinars fins a
l’abonament del deute.
Davant l’acumulació
d’un segon rebut retornat s’informarà als pares i l’usuari NO podrà fer ús del servei de menjador escolar fins al total
abonament del deute. El pagament d’un rebut pendent no eximeix del pagaments
dels anteriors.
Qualsevol
nen que es trobi a l’escola a les 12:30 i no l’hagin vingut a buscar, sota cap
circumstància es quedarà sense menjar o separat dels companys. S’avisarà els
pares i si no s’arriba a una solució, l’incident es posarà en coneixement de la
comissió cantina que convocarà els pares per explicar-los la situació; si tampoc
s’arriba a cap acord la comissió cantina ho comunicarà als Serveis Socials
perquè facin un estudi de la situació socioeconòmica i familiar del cas, per
valorar i intervenir en la situació. Si l’informe social conclou que la família
pot respondre al pagament dels rebuts, els impagats es posaran al cobrament per
via executiva.
En el cas de
discrepàncies amb la Junta de l'APAEFE referent a deute prevaldrà el que aquesta
consideri.
9.-ORGANITZACIÓ
I FUNCIONAMENT DEL SERVEI DE MENJADOR
Article
46. L’horari de menjador serà el que proposa l’APAEFE per a cada curs
i s’adeqüi als horaris escolars. Fins a nou canvi que sempre es notificarà als
pares, l’horari serà de 12.30 a 14.30 hores cada dia excepte el dimecres que és de 12.00 a
14.30
L’horari
podrà ser modificat per acord entre el centre i l’APAEFE per tal d’adequar el
servei a les necessitats específiques, a l’horari del centre i/o al nombre
d’usuaris/àries.
El
programa d’activitats que presenti el/la coordinador/a, amb el vistiplau de la
comissió cantina, haurà d’especificar els tipus d’activitats que es duran a
terme abans i després de l’hora dedicada a dinar. Aquest programa s’aprovarà
anualment per l’APAEFE.
Article
47. La dietista contractada per l’empresa responsable de servir els
dinars presentarà a l’inici de cada mes el menú proposat que la coordinadora
del menjador revisarà i aportarà les modificacions que cregui necessàries per
facilitar els àpats dels alumnes i l’organització del servei intentant sempre
aconseguir una dieta equilibrada i adequada a les necessitats nutritives de
l’alumnat. Es farà difusió del menú mensualment a través dels correus
electrònics dels pares, el blog i facebook de l’APAEFE.
Article
48. L’entrada i la sortida de vehicles i mercaderies dins del recinte
escolar s’efectuarà sense produir interferències en l’activitat normal de l’escola;
per això, mentre els nens estiguin al menjador o al pati, no podran entrar ni
sortir vehicles ni mercaderies.
Article
49. Els pares de l’alumnat usuari que hagi de
prendre algun medicament poden presenciar-se al recinte i administrar-li. Les
monitores del menjador no estan autoritzades a administrar cap tipus de
medicament.
Article
50. Els
dimecres els alumnes no podran romandre ni al recinte de menjador ni al pati de
l’escola després de les 14.30. En cas que els pares no puguin recollir el seu
fill podran usar el servei de ludoteca. Els
pares dels alumnes que desitgin que els seus fills marxin sols el dimecres al
migdia podran redactar una autorització escrita ocasional o per tot el curs
indicant si marxarà en acabar de dinar o a partir de les 14.30. Si l’alumne no
està autoritzat a sortir en acabar de dinar haurà de romandre dins el recinte
escolar fins les 14.30 i en cas de tenir-la no podrà romandre al recinte quan
acabi de dinar.
Article
51. L’espai del menjador es distribuirà per grups d’edat, deixant els
alumnes de maternal (TPS, PS i MS) separats dels de primària i GS. Es procurarà
que els alumnes amb menús especials (al·lèrgics, menús sense porc...) tinguin
assignat un lloc fix per evitar contaminacions i discriminacions de qualsevol
tipus.
Article
52. Sempre que tingui un contingut educatiu, i estigui aprovat per la
comissió cantina, es podrà nomenar un responsable de taula que col·laborarà en
les tasques d’organització del servei. Aquest responsable serà nomenat de forma
rotativa.
Els
alumnes de CM1 i CM2, de forma rotativa, voluntària i amb prèvia autorització
del pare, mare o tutor, podran ajudar als/a les monitors/es de menjador a
servir a la resta d’alumnes o a ajudar als alumnes de maternal. Durant el
tercer trimestre, els alumnes de CE2 es podran afegir a aquesta tasca. Aquest
grup d’alumnes ajudarà en el que la coordinadora de menjador cregui oportú i
adequat per la seva edat.
Article
53. En els grups d’alumnes de primària, els/les alumnes de CM1 i CM2,
usuaris/àries del servei podran crear el seu propi òrgan de participació per
tal de recollir suggeriments, queixes i opinions sobre el funcionament del
servei de menjador, de manera que es puguin fer arribar a la comissió cantina
mitjançant el/la coordinador/a.
Article
54. Pels
alumnes de maternal es posarà diàriament un tampó que indicarà si l’alumne ha
menjat bé (cara contenta) o no (cara trista). En cas que un nen no mengi
regularment es comunicarà als pares el fet i només es posarà el tampó el dia
que hagi menjat bé.
10.-
NORMES DE CONVIVÈNCIA
Article
55. Les normes de convivència es treballaran
amb els alumnes i poden variar en funció del curs però a nivell general podem
concretar-les de la següent manera:
•
Ser respectuós en el
tracte amb els companys/es, especialment amb el més petits, evitant insults i
paraules grolleres així com amb els/les treballadors/es del menjador escolar
•
Es farà sempre cas
de les indicacions que facin els/les monitors/es de menjador
•
En les relacions
entre alumnes s’evitaran sempre les baralles. L’ús de la violència invalida
qualsevol raó
•
Si es produeix
alguna baralla, els alumnes que la presenciïn avisaran ràpidament als
monitors/res de menjador o de pati
•
Les provocacions,
tant si són fetes per alumnes grans com petits, no seran consentides
•
S’evitaran les
converses a través de les tanques del pati. Cal evitar especialment, agafar cap
mena de producte o objecte que puguin donar persones desconegudes
•
Cap alumne usuari
del servei de menjador pot quedar-se a la classe, ni anar-hi durant l’horari de
menjador; només podran utilitzar els espais destinats al pati i al menjador
•
Es respectarà tant
les instal·lacions com el material del recinte de menjador i del pati
Article
56. Es consideraran conductes contràries a les normes de convivència:
•
Els actes
d’incorrecció o desconsideració amb els altres membres del servei de menjador o
de la comunitat educativa
•
Els actes injustificats
que alterin el desenvolupament normal de les activitats del servei de menjador
•
Els actes
d’indisciplina i les injúries o les ofenses contra els membres del servei de
menjador o de la comunitat educativa. El deteriorament causat intencionalment
de les dependències dels espais o del material d’aquest
•
Qualsevol altre
incorrecció que alteri el normal desenvolupament del servei de menjador.
Article
57. Protocol a
seguir en cas de conductes contràries a les normes de convivència: El/la
a monitor/a que ha presenciat l’actuació intentarà reconduir la situació
mitjançant el diàleg i informarà a la coordinadora del menjador per a que
aquesta ho anoti com a incidència. Si el/la monitor/a no veu possibilitat de
solucionar-ho de manera individual i/o la falta és molt greu es consultarà amb
l’equip dels monitors. El/La coordinador/a es posarà en contacte amb la família
i es cercaran estratègies de solució. Si el nen/a no reacciona es concedirà un
termini de 15 dies perquè la família treballi vers un canvi d’actitud del
nen/a. Si el nen/a continua sense reaccionar se l’apartarà del servei, amb la
conformitat prèvia de la comissió cantina. Si la família ha estat receptiva
durant tot el procés es pactarà un règim d’expulsió temporal, de manera que
causi el menor perjudici per a aquesta. Caldrà l’aprovació de la Junta de
l’APAEFE per tal de dur a terme una expulsió del servei.
Una
vegada acabat el període d’expulsió temporal, l’alumne podrà tornar a utilitzar
el servei.
Una
vegada incorporat novament al servei, es treballarà conjuntament
nen/família/coordinadora/monitors/res, durant un termini de 15 dies, per tal de
reconduir el comportament. Si no s’aprecia millora en la conducta, es tractarà
novament amb la família la situació i se sotmetrà el cas a consideració de la
Junta de l’APAEFE.
Quan
la conducta contrària a les normes de convivència hagin suposat uns
desperfectes en les instal·lacions o el mobiliari del centre, a més de les
mesures correctores establertes en el present protocol, els pares/tutors hauran
de fer la reparació econòmica del dany causat.
Totes
les comunicacions i entrevistes que es facin amb la família es passaran per
escrit i les signaran totes les parts, a fi i efecte que quedi constància de
les actuacions dutes a terme per si cal posar en coneixement o sotmetre el cas
a consideració d’altres estaments.
Si es
dóna el cas que la família no es pot localitzar, durant qualsevol de les fases
del protocol d’actuació, el/la coordinador/a ho farà saber al president/ta de
la comissió cantina, el/la qual convocarà els pares adreçant-los un escrit de
citació que haurà de ser respost imperativament en 48 hores.
Atès que els usuaris són nens i nenes menors d’edat,
els seus pares, tutors o representants legals, estan obligats, pel bé del propi
infant, a vetllar pel compliment de les obligacions esmentades anteriorment,
sota la mesura de no admissió del nen o nena en cas d'incompliment o fins i tot
de l'expulsió definitiva
Diligència.
Faig constar que aquest Reglament ha estat aprovat per l’Assemblea General el
dia 23 d’octubre de 2014. Entrarà, doncs, en vigor a partir de l’endemà de la
seva aprovació.
Xavier Fernández Vázquez
President de l’APAEFE
|
Gemma Garcia Grau
Secretària
|