Reglament del menjador escolar





REGLAMENT DEL MENJADOR ESCOLAR DE
L’ESCOLA FRANCESA D’ENCAMP
2014-2015



1.-DISPOSICIONS GENERALS

Article 1. És objecte d’aquest reglament la regulació del servei de menjador escolar prestat per l’Associació de Pares de l’Escola Francesa d’Encamp (APAEFE) en els centres educatius anomenats Escola Maternal Francesa d’Encamp i Escola Primària Francesa d’Encamp

Article 2. El menjador escolar és un servei de caràcter complementari, no obligatori, però necessari. Pretén donar una resposta adequada a les necessitats de moltes famílies que, per raó de la seva situació laboral, professional o personal, no poden fer-se càrrec dels fills durant el període entre les classes de matí i de tarda.

Article 3.L’objectiu bàsic del servei de menjador, atenent el seu caràcter social i educatiu, és cobrir les necessitats nutritives dels/de les alumnes i l’adquisició d’hàbits socials, alimentaris, d’higiene, salut i de temps de lleure en el marc de la convivència en el centre docent.

Article 4.Les dades de contacte amb el menjador escolar són les següents:

APA ESCOLA FRANCESA D’ENCAMP
C. René Baulard, 5
AD200 Encamp
Tel. 649707- 845535

2.- USUARIS

Article 5.- Són usuaris d’aquest servei els alumnes de maternal i primària de les escoles franceses d’Encamp que utilitzin el menjador escolar dels centres gestionats per l’APAEFE. Els usuaris poden tenir una de les següents condicions:
1.- Fix complet.- Són aquells que utilitzen el servei de manera regular durant 5 dies la setmana.
2.-Fix parcial.- Són aquells que utilitzen el servei de manera regular durant 4 dies la setmana (no l’utilitzen els dimecres)
3.- Discontinu.- Són aquells que utilitzen el servei de manera regular durant de 2 o 3 dies la setmana
4.- Esporàdics.- Són aquells que utilitzen el servei de manera puntual.

Són, també, usuaris del servei els pares, el personal docent i no docent del centre.

3.-ASPECTES GENERALS DEL FUNCIONAMENT DEL SERVEI

Article 6. L’APAEFE gestiona directament el servei de menjador. Pot designar una comissió cantina tal i com s’estipula en l’article 16.

Article 7. La comissió cantina a través de la responsable del menjador serà l’òrgan encarregat de vetllar pel compliment de les condicions higiènico-sanitàries, dietètiques i educatives del servei de menjador escolar i proposarà a l’APAEFE l’adopció de les mesures que consideri oportunes per assolir aquesta finalitat. La comissió cantina s’encarregarà també de fer el seguiment del funcionament del servei. L’APAEFE s’encarregarà de fer arribar les demandes oportunes al Govern d’Andorra, el Comú d’Encamp, etc.

Article 8. Un mes abans de finalitzar el curs acadèmic i en el conseil d’école del tercer trimestre, l’APAEFE informarà del preu del menjador pel proper curs. L’APAEFE es reserva el dret de poder-lo modificar durant el curs amb l’acord de l’Assemblea General i en cas d’extrema necessitat. En l’Assemblea General de cada any, l’APAEFE presentarà a l’Assemblea General el balanç global definitiu del curs anterior.

Article 9. L’APAEFE s’encarregarà de concretar amb el Govern d’Andorra i el Comú d’Encamp quins són els espais que es podran utilitzar durant l’horari de menjador escolar per poder realitzar activitats i ho comunicarà a la comissió cantina.

Article 10. Podran utilitzar el servei de menjador escolar els professors, els alumnes, els pares, el personal d’administració i de servei del centre, les monitores de menjador així com les persones expressament autoritzades per l’APAEFE, sempre que no interfereixi en el funcionament del menjador.

Article 11. Queda totalment prohibida l’entrada al recinte escolar durant l’horari del menjador a qualsevol persona no vinculada amb el servei o professorat; només podrà donar permís d’entrada el/la coordinador/a del servei de menjador que serà el/la responsable.

4.- RESPONSABILITAT DE L’APAEFE

Article 12. L’APAEFE assumeix la responsabilitat del servei de menjador i del període interlectiu del migdia en general.

Article 13. Els Ministeris corresponents del Govern d’Andorra faran complir la normativa vigent en matèria de seguretat alimentària i higiènico-sanitària sobre l’elaboració, manipulació i transport d’aliments; també la normativa laboral, de seguretat o altra que li sigui d’aplicació i d’obligat compliment.

Article 14. El menjador escolar estarà sotmès a les normes pedagògiques i de convivència establertes en general en aquest reglament i a les particularitats que pugui advenir, com també al calendari i a l’horari escolar. En aquest sentit, s’adapta l’horari del servei de menjador a l’horari escolar específic del centre i a qualsevol modificació que pugui esdevenir durant el curs.

Article 15. El Govern d’Andorra i el Comú d’Encamp són els responsables del manteniment i la conservació dels espais destinats a menjador escolar i patis d’esbarjo, així com dels seus béns mentre que la neteja del recinte de menjador és responsabilitat de l’APAEFE.

5.- FUNCIÓ DE L’APAEFE I LA COMISSIÓ CANTINA

Article 16. La comissió cantina estarà integrada pel President de l’APAEFE que presidirà la comissió, i fins a un màxim de tres membres que seran escollits d’entre els membres de la Junta directiva de l’APAEFE. En cas que no hi hagi membres voluntaris i per defecte integraran la comissió cantina el vicepresident, el secretari i el tresorer. El President de l’APAEFE podrà delegar la presidència de la comissió a algun membre de l’APAEFE.

Article 17. Podran assistir a les reunions de la comissió cantina les persones o entitats que a criteri de la presidència o de la comissió sigui convenient que ocasionalment hi assisteixin, els quals tindran veu però no vot.

Article 18. A l’Assemblea General, l’APAEFE nomenarà els seus representants a la comissió cantina (si no designen un nou representant es considerarà que continuen les mateixes persones del curs anterior). En la sessió de constitució, la comissió acordarà la periodicitat i el calendari de les reunions ordinàries que seran, com a mínim, cada tres mesos. La comissió també podrà celebrar reunions extraordinàries, a proposta de la presidència o d’un terç dels seus membres.

Article 19. Quan la comissió cantina es trobi en la situació de decidir algun tema i no hi hagi unanimitat, es podran realitzar votacions i la proposta més votada serà l’escollida. No obstant això, l’APAEFE podrà establir assumptes on sigui necessari obtenir les ¾ parts dels vots i d’altres, de caràcter important on l’APAEFE tindrà l’última paraula.

Article 20. La comissió cantina, en reunió convocada a tal efecte i per majoria absoluta, podrà acordar demanar a l’APAEFE la modificació del present Reglament, concretant i motivant els articles a modificar.

Article 21. Aquesta comissió serà l’encarregada de vetllar, controlar i tutelar tots els aspectes educatius, disciplinaris, de funcionament, dietètics, sanitaris, higiènics, etc. del servei de menjador i del període interlectiu per tal de fer complir les normes del servei.

Article 22. La comissió cantina, sens perjudici de les reunions ordinàries i extraordinàries establertes d’acord amb l’article 17, es reunirà tres vegades cada curs en sessió ordinària per tal de fer el seguiment del compliment de les normes establertes per al servei de menjador:

• A l’inici de curs, per tal d’organitzar el servei i assegurar-ne les condicions idònies, i la presentació de la programació d’activitats.

• Durant el segon trimestre del curs, per tal de fer el seguiment del servei.

• Durant l’últim trimestre del curs, per tal de fer l’anàlisi de la gestió de l’APAEFE, el balanç econòmic provisional del curs, el pla de noves activitats pel curs vinent, etc. i per estudiar la idoneïtat i la conveniència de la proposta de millores, preus i menús pel proper curs. Les escoles facilitaran una previsió dels comensals, en base al resultat de les preinscripcions d’alumnes que hagin manifestat interès en fer ús del servei de menjador.

• Per a temes concrets i específics es podran crear comissions de treball, a les quals podran ser convidades persones especialistes en matèries que s’hagin de debatre.

Article 23. Els integrants de la comissió cantina i la coordinadora del menjador escolar seran els encarregats de vetllar pel bon funcionament del servei, essent la interlocutora entre pares, mares, professorat i els/ les treballadors/es del menjador. Qualsevol incident per part d’un/a usuari/ària o afectat/ada del servei s’intentarà resoldre mitjançant el diàleg. Si no és possible solucionar el problema, o aquest afecta a més d’una persona, serà la comissió cantina, l’encarregada de resoldre el tema amb l’APAEFE.

Article 24. Les normes de funcionament de la comissió cantina, en cap cas, podran contradir el que s’estableix en aquest reglament, les normatives, lleis i decrets del Govern d’Andorra i/o del Comú d’Encamp.

6.-REQUISITS DELS/ DE LES TREBALLADORS/RES I FUNCIONS

Article 25. L’APAEFE haurà de garantir la màxima estabilitat possible en l’equip de monitoratge del centre i que els/les treballadors/res tinguin la formació adequada per a dur a terme aquesta activitat. L’APAEFE facilitarà a les autoritats pertinents i quan sigui necessari la llista de monitors/res, amb les corresponents dades personals i titulacions.

Article 26. L’APAEFE haurà de garantir que per part dels/de les seus/seves treballadors/res es compleixin els següents requisits :

• Que vetllin pel correcte funcionament intern del menjador
• Que parin taules, serveixin i/o duguin a terme la neteja del menjador (netejar taules, escombrar, etc.)
• Que duguin a terme la vigilància de l’alumnat usuari del servei, en tot el recinte escolar.
• Que fomentin jocs i activitats educatives adients a cadascuna de les edats dels usuaris.
• Que informin mitjançant el full d’incidències, de qualsevol irregularitat, i sempre seguint el protocol establert a l’article 56 d’aquest Reglament.
• Que supervisin les activitats.
• Que funcionin en equip.
•Que duguin a terme els protocols, activitats i normes que haurà proposat el/la coordinador/a de menjador i la comissió cantina.

Article 27. Cada monitor/a tindrà assignada una tasca de la que serà responsable. Els/les alumnes estaran en tot moment sota la vigilància d’un/a monitor/a. Aquesta tasca serà indicada i supervisada per la coordinadora del menjador.

Article 28. Si els/les monitors/es detecten hàbits alimentaris i/o de conducta anormals caldrà comunicar-ho a les famílies a través de la comissió cantina i/o de la coordinadora del menjador escolar.

Article 29. Els/les monitors/res ensenyaran i fomentaran els hàbits d’alimentació, d’higiene i educació social següents:

• Rentar-se les mans amb aigua i sabó abans de dinar a primària (a maternal ho fan els mestres)
• Agafar els aliments amb els coberts i utilitzar-los correctament
• Menjar sense pressa
• Beure sense aliments sòlids a la boca
• Beure en quantitat suficient
• Mastegar els aliments suficientment
• Seure correctament a la cadira
• Mastegar amb la boca tancada
• No parlar amb aliments a la boca
• Demanar les coses correctament
• Parlar amb veu baixa i sense estridències
• Vigilar la correcció del comportament general a la taula
• Menjar una quantitat adequada
• Tastar qualsevol tipus d’aliment

Article 30. Els/les monitors/es dins l’espai del pati d’esbarjo tenen l’obligació de vetllar per la seguretat dels alumnes, minimitzant els perills i passejant per tot l’espai de pati que correspongui, on vigilarà/an que cap infant prengui mal.

Article 31. El/La coordinador/a tindrà les següents funcions:

• Coordinar l’equip de monitors/es de l’espai de migdia per tal de garantir el compliment dels criteris de qualitat acordats en aquest Reglament
·  Controlar les assistències
• Assegurar que si hi ha un cas especial o incidència s’informi la família i la comissió cantina
• Elaborar o assignar a un altre/a monitor/a el full de control d’assistència dels usuaris
• Gestionar i cobrir les suplències
• Gestionar les compres i els àpats
• Atendre a les famílies
•Assegurar-se que totes les zones del pati estan vigilades de manera que tots els nens estiguin controlats
• Reunir-se periòdicament amb els/les monitors/es de menjador per recollir millores, queixes i les seves opinions per millorar el servei
·  Compartir amb l’APAEFE totes les queixes, incidències i suggeriments tant de treballadores com de pares i/o usuaris

Article 32. El nombre d’alumnes per monitor/a s’avindrà a la distribució següent i, en tot cas, a la normativa que sobre aquest aspecte determini el Govern d’Andorra.
Nivell de maternal (menjador i pati): 3/4 monitores
Nivell de primària (menjador): 3 monitores
Nivell de primària (pati): 2 monitores
Sens perjudici de les ràtios totals establertes, la coordinadora de menjador podrà fer una distribució diferent dels/ de les monitors/es.

7.-ALTES, BAIXES I ABSÈNCIES

Article 33.- Tots els usuaris tenen l’obligació d’inscriure’s al servei per tal de poder fer-ne ús. Els usuaris esporàdics avisant la responsable del menjador el dia abans o en cas d’urgència el mateix matí presencialment, per correu electrònic o per telèfon.
El nombre d’inscripcions vindrà limitat a la capacitat del menjador escolar i als torns que s’hi puguin fer. En tots els casos es procurarà acceptar totes les inscripcions que es formalitzin en els terminis previstos en aquest reglament; però no es pot garantir que es puguin acceptar noves altes fora d’aquest termini.
Igualment, els usuaris esporàdics i discontinus seran acceptats sempre que no es vegi afectada l’organització i gestió habitual del menjador.

Article 34.-Inscripció: Les inscripcions dels usuaris fixos i discontinus cal formalitzar-les en el moment de matricular l’alumne al centre i com a data límit el 30 de juny de cada curs.
Cada usuari haurà d’omplir el full d’inscripció de la cantina amb les dades que s’especifiquen, adjuntar la fotocòpia de l’assegurança extraescolar i l’autorització del pare, mare o tutor.
En cas que durant el curs escolar hi hagi algun canvi en les dades, cal que el pare, mare o tutor de l’usuari comuniqui al menjador escolar per escrit les modificacions.
En els casos d’alumnes de nova incorporació als centres, s’acceptaran altes durant tot el curs escolar. En aquests casos es cobrarà el primer rebut a partir del dia 1 del mes següent.

Article 35. S’atendrà les necessitats individuals específiques dels alumnes que tinguin alguna intolerància o al·lèrgia, celíacs, diabètics... amb menús adaptats sempre que es presenti un certificat mèdic. En aquests casos, els àpats seran contractats seguint les recomanacions del Ministeri de Salut i d’Educació en relació als menjadors escolars. En aquests casos es cobrarà el preu de fix complet independentment dels dies que assisteixi al menjador. Els dies en que no assisteixen els pares podran emportar-se el menjar.
En casos puntuals i justificats se servirà un menú especial (de règim) als/a les alumnes que ho necessitin sempre que els pares o tutor ho sol·licitin a primera hora del matí a la responsable del menjador i per un màxim de 3 dies a partir del quart dia caldrà presentar un certificat mèdic.

Article 36. Els alumnes que utilitzen el servei de menjador de forma esporàdica hauran d’avisar la coordinadora del menjador fins al dia abans o en cas d’urgència el mateix dia presencialment, per via telefònica o per correu electrònic.

Article 37.-Baixes: Les baixes es tramitaran per un mínim de 60 dies naturals ja que el preu del menjador està calculat fent la mitjana dels deu mesos del curs. Aquestes baixes es comunicaran per escrit com a mínim deu dies abans d’acabar el mes a l’APAEFE a través de la responsable del menjador o bé al correu electrònic de l’APAEFE. En cas de reincorporar-se al servei de menjador abans dels 60 dies, es facturarà el temps en el que no s’ha assistit.

Article 38.- Absències.- L’APAEFE només abonarà les absències al servei de menjador en els casos que hi hagi una baixa igual o superior a 60 dies naturals.

Article 39.- L’APAEFE es reserva el dret de negar inscripcions a alumnes que s’inscriguin fora de la data límit d’inscripció. Així com el dret a no acceptar o expulsar del servei de menjador a usuaris que ells mateixos o els seus pares o tutors han atemptat contra l’APAEFE o algun dels seus treballadors en actes o paraules.

8.-PREUS DEL SERVEI I COBRAMENTS

Article 40.- El preu del servei de menjador s’aprova cada curs per l’APAEFE i s’adjunta al present reglament. Les tarifes són diferents en el cas d’usuaris esporàdics, fixos i discontinus. Els preus són els mateixos per als mestres i personal no docent.
El preu del menjador per al curs 2014-2015 serà de:
Fix complet: 78€
Fix parcial: 62€
Discontinu: 31€ (2 dies), 47€ (3 dies)
Esporàdics: 5€

Article 41.- Els usuaris que hagin sol·licitat ajuts a l’estudi hauran de fer front als rebuts de menjador fins a la concessió de la beca. A partir del moment en que la beca de menjador estigui concedida l’APAEFE retornarà l’import abonat fins al moment i l’APAEFE cobrarà directament del Govern d’Andorra l’import corresponen als menús.

Article 42.- El cobrament dels preus dels usuaris fixos i discontinus es regirà per les següents regles:

1.- Pels usuaris fixos i discontinus es farà el cobrament del preu del servei per avançat i per mitjà de rebuts que es giraran per domiciliació bancària en els primers deu dies de cada mes a partir del mes de setembre i fins al mes de juny. Cada rebut correspon al mes sencer ja que la despesa total s’ha dividit pels deu mesos. A aquest efecte és necessària la prèvia inscripció en el servei de conformitat amb les normes del capítol 34.
2.- En el cas d’inscripcions formalitzades fora de termini per causes extraordinàries, el cobrament es farà la data prevista, els primers deu dies del mes següent a la de la inscripció al servei. En aquest rebut s’inclouran a més dels dies del mes que pertoca, els dies del mes anterior en els quals l’alumne hagi fet ús del menjador. (Per exemple, si un alumne s’inscriu al menjador a partir del 20 de setembre, a principi d’octubre se li cobrarà un rebut pels 31 dies d’octubre més l’import dels 10 dies de setembre que hagi fet ús del servei. )
3.- En el cas d’alumnes amb la condició de discontinus l’import de cada rebut s’ajustarà al nombre de dies que facin ús del servei cada setmana.

Article 43. El cobrament als usuaris esporàdics es farà, com més aviat millor i sempre abans del dia 1 del mes següent al que ha utilitzat el servei, en efectiu, a la responsable del menjador escolar que lliurarà el rebut corresponent. Els pares o tutors també podran fer un ingrés al compte de l’APAEFE al Banc de Sabadell (IBAN: AD7700080004641200178522) o bé al Crèdit Andorrà ( IBAN: AD6100031101110435410101) on consti el nom del nen i el concepte cantina i haurà de remetre el full d’ingrés a la responsable de la cantina personalment o via correu electrònic.

Article 44.- El preu del menú haurà de garantir l’autofinançament del servei i inclourà:

• El preu del menú establert per l’empresa responsable del càtering
• Salaris de personal i CASS
• Assegurança de responsabilitat civil
• Material de neteja
• Material d’oficina
• Vestuari
• Partida d’impagats
• Despeses d’obligat compliment legal: prevenció de riscos laborals
• Despeses financeres de domiciliació de rebuts dels usuaris.  

Es restarà del total la subvenció que percep l’APAEFE del Govern d’Andorra en concepte d’ajut a les nòmines de personal.

Article 45.- En cas d’impagament del rebut mensual domiciliat pels usuaris, se seguirà el següent protocol:

L’APAEFE carregarà durant els primers deu dies de cada mes els rebuts pels serveis a prestar el mes següent als comptes autoritzats pels pares/tutors. En cas de canvi en la domiciliació bancària cal avisar immediatament l’APAEFE.
Si l’entitat financera retorna rebuts sense abonar, la coordinadora del menjador es posarà en contacte amb els pares corresponents per informar-los d’aquest fet. Un cop notificat telefònicament, per carta o correu electrònic l’interessat haurà de procedir a realitzar l’abonament de l’import corresponent (Import rebut + despeses que se'n derivin), en un període màxim de 5 dies lectius, mitjançant un ingrés al número de compte facilitat on es farà constar el nom de l’alumne i el mes al que correspon el rebut retornat, o bé en efectiu a la responsable del menjador. A partir del sisè dia, aquest alumne podrà seguir fent ús del servei de menjador sempre i quan pagui per avançat cadascun dels dinars fins a l’abonament del deute.
Davant l’acumulació d’un segon rebut retornat s’informarà als pares i l’usuari NO podrà fer ús del servei de menjador escolar fins al total abonament del deute. El pagament d’un rebut pendent no eximeix del pagaments dels anteriors.
Qualsevol nen que es trobi a l’escola a les 12:30 i no l’hagin vingut a buscar, sota cap circumstància es quedarà sense menjar o separat dels companys. S’avisarà els pares i si no s’arriba a una solució, l’incident es posarà en coneixement de la comissió cantina que convocarà els pares per explicar-los la situació; si tampoc s’arriba a cap acord la comissió cantina ho comunicarà als Serveis Socials perquè facin un estudi de la situació socioeconòmica i familiar del cas, per valorar i intervenir en la situació. Si l’informe social conclou que la família pot respondre al pagament dels rebuts, els impagats es posaran al cobrament per via executiva.

En el cas de discrepàncies amb la Junta de l'APAEFE referent a deute prevaldrà el que aquesta consideri.

9.-ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DEL SERVEI DE MENJADOR

Article 46. L’horari de menjador serà el que proposa l’APAEFE per a cada curs i s’adeqüi als horaris escolars. Fins a nou canvi que sempre es notificarà als pares, l’horari serà de 12.30 a 14.30 hores cada dia excepte el dimecres que és de 12.00 a 14.30
L’horari podrà ser modificat per acord entre el centre i l’APAEFE per tal d’adequar el servei a les necessitats específiques, a l’horari del centre i/o al nombre d’usuaris/àries.
El programa d’activitats que presenti el/la coordinador/a, amb el vistiplau de la comissió cantina, haurà d’especificar els tipus d’activitats que es duran a terme abans i després de l’hora dedicada a dinar. Aquest programa s’aprovarà anualment per l’APAEFE.

Article 47. La dietista contractada per l’empresa responsable de servir els dinars presentarà a l’inici de cada mes el menú proposat que la coordinadora del menjador revisarà i aportarà les modificacions que cregui necessàries per facilitar els àpats dels alumnes i l’organització del servei intentant sempre aconseguir una dieta equilibrada i adequada a les necessitats nutritives de l’alumnat. Es farà difusió del menú mensualment a través dels correus electrònics dels pares, el blog i facebook de l’APAEFE.

Article 48. L’entrada i la sortida de vehicles i mercaderies dins del recinte escolar s’efectuarà sense produir interferències en l’activitat normal de l’escola; per això, mentre els nens estiguin al menjador o al pati, no podran entrar ni sortir vehicles ni mercaderies.

Article 49. Els pares de l’alumnat usuari que hagi de prendre algun medicament poden presenciar-se al recinte i administrar-li. Les monitores del menjador no estan autoritzades a administrar cap tipus de medicament.

Article 50. Els dimecres els alumnes no podran romandre ni al recinte de menjador ni al pati de l’escola després de les 14.30. En cas que els pares no puguin recollir el seu fill podran usar el servei de ludoteca. Els pares dels alumnes que desitgin que els seus fills marxin sols el dimecres al migdia podran redactar una autorització escrita ocasional o per tot el curs indicant si marxarà en acabar de dinar o a partir de les 14.30. Si l’alumne no està autoritzat a sortir en acabar de dinar haurà de romandre dins el recinte escolar fins les 14.30 i en cas de tenir-la no podrà romandre al recinte quan acabi de dinar.
Article 51. L’espai del menjador es distribuirà per grups d’edat, deixant els alumnes de maternal (TPS, PS i MS) separats dels de primària i GS. Es procurarà que els alumnes amb menús especials (al·lèrgics, menús sense porc...) tinguin assignat un lloc fix per evitar contaminacions i discriminacions de qualsevol tipus.

Article 52. Sempre que tingui un contingut educatiu, i estigui aprovat per la comissió cantina, es podrà nomenar un responsable de taula que col·laborarà en les tasques d’organització del servei. Aquest responsable serà nomenat de forma rotativa.
Els alumnes de CM1 i CM2, de forma rotativa, voluntària i amb prèvia autorització del pare, mare o tutor, podran ajudar als/a les monitors/es de menjador a servir a la resta d’alumnes o a ajudar als alumnes de maternal. Durant el tercer trimestre, els alumnes de CE2 es podran afegir a aquesta tasca. Aquest grup d’alumnes ajudarà en el que la coordinadora de menjador cregui oportú i adequat per la seva edat.

Article 53. En els grups d’alumnes de primària, els/les alumnes de CM1 i CM2, usuaris/àries del servei podran crear el seu propi òrgan de participació per tal de recollir suggeriments, queixes i opinions sobre el funcionament del servei de menjador, de manera que es puguin fer arribar a la comissió cantina mitjançant el/la coordinador/a.

Article 54. Pels alumnes de maternal es posarà diàriament un tampó que indicarà si l’alumne ha menjat bé (cara contenta) o no (cara trista). En cas que un nen no mengi regularment es comunicarà als pares el fet i només es posarà el tampó el dia que hagi menjat bé.


10.- NORMES DE CONVIVÈNCIA

Article 55. Les normes de convivència es treballaran amb els alumnes i poden variar en funció del curs però a nivell general podem concretar-les de la següent manera:

     Ser respectuós en el tracte amb els companys/es, especialment amb el més petits, evitant insults i paraules grolleres així com amb els/les treballadors/es del menjador escolar
     Es farà sempre cas de les indicacions que facin els/les monitors/es de menjador
En les relacions entre alumnes s’evitaran sempre les baralles. L’ús de la violència invalida qualsevol raó
     Si es produeix alguna baralla, els alumnes que la presenciïn avisaran ràpidament als monitors/res de menjador o de pati
    Les provocacions, tant si són fetes per alumnes grans com petits, no seran consentides
     S’evitaran les converses a través de les tanques del pati. Cal evitar especialment, agafar cap mena de producte o objecte que puguin donar persones desconegudes
Cap alumne usuari del servei de menjador pot quedar-se a la classe, ni anar-hi durant l’horari de menjador; només podran utilitzar els espais destinats al pati i al menjador
     Es respectarà tant les instal·lacions com el material del recinte de menjador i del pati

Article 56. Es consideraran conductes contràries a les normes de convivència:

     Els actes d’incorrecció o desconsideració amb els altres membres del servei de menjador o de la comunitat educativa
    Els actes injustificats que alterin el desenvolupament normal de les activitats del servei de menjador
Els actes d’indisciplina i les injúries o les ofenses contra els membres del servei de menjador o de la comunitat educativa. El deteriorament causat intencionalment de les dependències dels espais o del material d’aquest
Qualsevol altre incorrecció que alteri el normal desenvolupament del servei de menjador.

Article 57. Protocol a seguir en cas de conductes contràries a les normes de convivència: El/la a monitor/a que ha presenciat l’actuació intentarà reconduir la situació mitjançant el diàleg i informarà a la coordinadora del menjador per a que aquesta ho anoti com a incidència. Si el/la monitor/a no veu possibilitat de solucionar-ho de manera individual i/o la falta és molt greu es consultarà amb l’equip dels monitors. El/La coordinador/a es posarà en contacte amb la família i es cercaran estratègies de solució. Si el nen/a no reacciona es concedirà un termini de 15 dies perquè la família treballi vers un canvi d’actitud del nen/a. Si el nen/a continua sense reaccionar se l’apartarà del servei, amb la conformitat prèvia de la comissió cantina. Si la família ha estat receptiva durant tot el procés es pactarà un règim d’expulsió temporal, de manera que causi el menor perjudici per a aquesta. Caldrà l’aprovació de la Junta de l’APAEFE per tal de dur a terme una expulsió del servei.
Una vegada acabat el període d’expulsió temporal, l’alumne podrà tornar a utilitzar el servei.
Una vegada incorporat novament al servei, es treballarà conjuntament nen/família/coordinadora/monitors/res, durant un termini de 15 dies, per tal de reconduir el comportament. Si no s’aprecia millora en la conducta, es tractarà novament amb la família la situació i se sotmetrà el cas a consideració de la Junta de l’APAEFE.

Quan la conducta contrària a les normes de convivència hagin suposat uns desperfectes en les instal·lacions o el mobiliari del centre, a més de les mesures correctores establertes en el present protocol, els pares/tutors hauran de fer la reparació econòmica del dany causat.

Totes les comunicacions i entrevistes que es facin amb la família es passaran per escrit i les signaran totes les parts, a fi i efecte que quedi constància de les actuacions dutes a terme per si cal posar en coneixement o sotmetre el cas a consideració d’altres estaments.
Si es dóna el cas que la família no es pot localitzar, durant qualsevol de les fases del protocol d’actuació, el/la coordinador/a ho farà saber al president/ta de la comissió cantina, el/la qual convocarà els pares adreçant-los un escrit de citació que haurà de ser respost imperativament en 48 hores.

Atès que els usuaris són nens i nenes menors d’edat, els seus pares, tutors o representants legals, estan obligats, pel bé del propi infant, a vetllar pel compliment de les obligacions esmentades anteriorment, sota la mesura de no admissió del nen o nena en cas d'incompliment o fins i tot de l'expulsió definitiva

Diligència. Faig constar que aquest Reglament ha estat aprovat per l’Assemblea General el dia 23 d’octubre de 2014. Entrarà, doncs, en vigor a partir de l’endemà de la seva aprovació.









Xavier Fernández Vázquez
President de l’APAEFE
Gemma Garcia Grau
Secretària