ESTATUTS DE L’ASSOCIACIÓ

ESTATUTS DE L’ASSOCIACIÓ
GENERALITATS
Article 1. Denominació
Amb la denominació “ASSOCIACIÓ DE PARES DELS ALUMNES DE L’ESCOLA FRANCESA D’ENCAMP”, abreujadament APAEFE, es constitueix una associació sense ànim de lucre.
Article 2. Domicili social
L’associació té el domicili social al Principat d’Andorra, Al carrer René Baulard núm. 5, parròquia d’Encamp.
L’associació pot traslladar la seu social per acord de l’Assemblea General.
Article 3. Objecte social
L’associació té per objecte:
a) Vetllar pel desenvolupament integral dels infants en tots els seus aspectes.
b) Col·laborar amb entitats i corporacions nacionals i estrangeres públiques o privades, mitjançant la realització d’estudis, conferències, actes públics, emissió d’informes, elaboració d’estadístiques i altres activitats que puguin ser suggerides en el marc de l’Associació i en l’àmbit de l’ensenyança.
c) Proposar a la direcció de l’escola i al Ministeri d’Educació del M.I. Govern els suggeriments, modificacions que estimi adients en tot allò que afecti l’educació, la formació cívica i humana i seguretat dels alumnes.
d) Facilitar els contactes i la comunicació entre la Direcció, el cos docent, els alumnes i els pares de l’escola
e) Col·laborar en les activitats culturals, esportives i socials dels nens de l’escola.
f) Celebrar i mantenir contactes i reunions amb altres associacions de pares d’alumnes d’altres sistemes educatius per un millor assoliment de les finalitats de l’associació.
g) Celebrar i mantenir reunions amb el Consell Escolar i proposar als seus membres els suggeriments i modificacions que estimi adients en tot allò que afecti l’educació, formació cívica i humana i seguretat dels alumnes.
h) Promoure i garantir el servei de menjador escolar i de ludoescola així com les activitats del període interlectiu del migdia
i) Distribuir entre els associats, les càrregues comunitàries i de manteniment de l’associació.
L’associació pot dur a terme activitats econòmiques sempre que es mogui en el marc de les seves finalitats estatutàries i no tingui per objecte, explícit o implícit, l’obtenció de beneficis econòmics per repartir-los entre els associats.
Article 4. Durada
L’associació es constitueix per una durada indefinida.
Article 5. Legislació aplicable
L’associació té personalitat i capacitat jurídica pròpies i es basa en principis democràtics. Es regeix per la Llei qualificada d’associacions, del 29 de desembre del 2000; pel Reglament del Registre d’Associacions, de l’1 d’agost del 2001, aprovat per Decret de l’1 d’agost del 2001; per aquests Estatuts i pels acords adoptats vàlidament pels seus òrgans.
ELS SOCIS
Article 6. Condicions d’admissió dels socis
1. Poden formar part de l’associació tot pare, mare, curador o tutor que tingui sota la seva pàtria potestat o custòdia, almenys un alumne de l’escola. Es considerarà només un associat per família indistintament representat pel pare, mare, curador o tutor.
2. Les sol·licituds d’admissió es lliuraran a cada alumne a principis del curs escolar i s’adreçaran a l’associació degudament complimentades.
3. El nombre de socis és il·limitat.
4. Els socis es classifiquen en diferents classes:
a) Els socis ordinaris que tindran el dret de gaudir de vot en les decisions a prendre per l’Assemblea General.
b) Els socis honoraris constituïts per les altes autoritats de les Valls, els professors en exercici al centre d’ensenyament francès, així com totes aquelles persones que, a criteri de l’Assemblea General mereixin aquesta deferència per motiu de la seva activitat a favor de l’associació. Els socis honoraris seran alliberats de pagar les quotes de l’associació i tindran els drets d’assistència de veu i vot en les assemblees generals.
Article 7. Causes de baixa dels socis
Els membres tenen dret a separar-se de l’associació i no poden ser obligats a romandre-hi en contra de la seva voluntat.
En qualsevol cas, la condició de membre es perd en els casos següents:
a) Per defunció o incapacitat permanent declarada judicialment.
b) Per renúncia expressa del soci.
c) Per impagament d’una sola quota de les que han de fer efectives tots els associats
d) Per perdre la qualitat que hagués determinat la seva admissió.
e) Per sanció ferma disciplinària.
f) Per danyar l’APAEFE o algun dels seus treballadors en actes o paraules.
La pèrdua de la condició d’associat comporta simultàniament la pèrdua de drets sobre el patrimoni i altres fons propietat de l’associació.
Article 8. Règim jurídic
I. Drets de tots els socis
Els membres de l’associació tenen dret a:
1. Assistir i a participar a les assemblees generals personalment o bé per delegació escrita a favor d’un altre associat a les reunions de les assemblees generals.
2. Votar en les reunions de les assemblees generals.
3. Proposar activitats i gestions i constituir-se juntament amb d’altres associats en comissions prèviament aprovades per la Junta Directiva.
4. Rebre informació de les activitats i de la gestió de la Junta Directiva
II. Drets dels socis ordinaris
Els socis ordinaris tenen dret a:
1. Votar en les reunions de les assemblees generals.
2. Delegar el seu vot a favor d’un altre soci ordinari mitjançant escrit de delegació de vot.
3. Ser informats del funcionament de l’associació i, especialment, de les decisions dels òrgans de govern, de l’estat de comptes i de les relacions de l’associació amb els poders públics i amb tercers. Aquest dret es pot exercir sol·licitant la informació corresponent a la Junta Directiva o als altres òrgans estatutaris de govern i, si escau, fent preguntes a les assemblees generals.
4. Separar-se de l’associació.
5. Elegir i ser elegit membre de la Junta Directiva
6. Els socis que hagin fet constar a l’acta el seu vot contrari a un acord i els que no hagin assistit a la reunió on es va prendre i no hagin delegat el seu vot, poden impugnar-lo judicialment si és contrari a aquesta Llei o als Estatuts de l’associació, o si beneficia uns socis o tercers en perjudici d’uns altres socis o dels interessos de l’associació, en el termini dels trenta dies següents d’haver-lo aprovat.
7. Els socis que hagin impugnat un acord poden sol·licitar al Registre l’anotació marginal de la impugnació.
III. Deures dels socis
Els membres de l’associació tenen els deures següents:
1. Ser lleials als objectius i a les finalitats de l’associació i actuar per assolir-los.
2. Acceptar i complir les presents normes estatutàries
3. Contribuir al sosteniment de l’associació. Efectuar les prestacions econòmiques i personals que siguin aprovades i degudament reglamentades.
4. Respectar i complir els acords adoptats pels òrgans de l’associació.
Article 9. Règim disciplinari
1. Els incompliments per part dels membres de l’Assemblea vers els Estatuts i els deures que els imposin, i les actuacions contràries a dret poden ser qualificats com a infraccions lleus, greus o molt greus.
I. Infraccions
Constitueixen infraccions molt greus els fets següents:
a) Els actes i les omissions que constitueixin una ofensa molt greu als objectius i finalitats de l’associació.
b) La comissió d’un delicte, en qualsevol grau de participació.
c) L’incompliment reiterat de les normes estatutàries o dels acords adoptats pels òrgans de l’associació.
d) L’impagament d’una sola quota de l’associació.
e) Posar en perill o provocar, per negligència o mala fe, perjudicis molt greus en el patrimoni o en el bon nom de l’associació.
f) Actuar en l’exercici de l’activitat professional de forma deslleial envers l’associació o qualsevol dels seus membres.
Constitueixen infraccions greus els fets següents:
a) Els actes enumerats en els apartats a) b) i c) de la norma anterior quan no tinguin entitat suficient per a ésser considerats com a molt greus.
b) No respectar o complir de forma deliberada els acords adoptats vàlidament pels òrgans de l’associació.
c) Provocar, per acció o per omissió, perjudicis greus en el patrimoni o en el bon nom de l’associació.
d) No abonar qualsevol derrama o quota extraordinària acordada vàlidament per l’òrgan competent en el moment en què es requereixi.
e) L’incompliment de qualsevol precepte d’aquests Estatuts si provoca un perjudici per a l’associació o per a qualsevol dels associats, excepte si la infracció ha estat qualificada de lleu o molt greu.
Constitueixen infraccions lleus els fets següents:
a) La negligència en l’incompliment de les normes estatutàries.
b) La negligència en l’incompliment dels acords adoptats pels òrgans de l’associació.
c) Ocasionar o ser responsable de perjudicis lleus en el patrimoni o en el bon nom de l’associació.
d) Que els membres de la Junta Directiva no assisteixin a les reunions sense cap causa justificada.
e) En general, l’incompliment de qualsevol precepte d’aquests Estatuts, sempre que no provoqui un perjudici per a l’associació o per als associats o que la infracció no hagi estat qualificada de greu o molt greu.
g) La reincidència en dues infraccions lleus pot comportar que l’òrgan competent qualifiqui de greu el fet infractor.
II. Sancions
1. D’acord amb els principis d’adequació i proporcionalitat, les sancions que poden imposar-se són:
a. Per infraccions molt greus: pèrdua de la condició d’associat.
b. Per infraccions greus: suspensió temporal de la condició d’associat.
c. Per infraccions lleus: avís o amonestació.
2. L’avís o amonestació consisteix en un escrit dirigit a la persona per informar-lo dels punts que ha infringit i per demanar-li que corregeixi un comportament no adequat i que no hi reincideixi.
3. L’aplicació i la duració de la baixa temporal es fixaran d’acord amb la gravetat de la infracció, i comportarà la suspensió temporal de l’exercici dels drets i deures com a membre de l’Associació i també de l’exercici dels càrrecs que hi pogués complir.
4. La baixa definitiva de la condició de membre de l’Associació només es pot aplicar en el cas que se l’hagi sancionat prèviament amb un mínim de dues baixes temporals.
III. Procediment sancionador
1. L’òrgan competent per instruir els expedients sancionadors el formen tres membres de la Junta Directiva escollits per la mateixa Junta Directiva.
2. La incoació dels expedients sancionadors es pot iniciar d’ofici per l’òrgan instructor o a instància de qualsevol membre de l’associació.
3. Quan s’incoï un expedient sancionador, s’ha de comunicar mitjançant una carta certificada amb avís de recepció al soci de l’associació subjecte de l’expedient, per informar-lo de les presumptes infraccions que hagi pogut cometre i de les sancions que comporten.
Tanmateix, se li ha de concedir un termini de 15 dies perquè pugui ser escoltat i perquè proposi les al·legacions que consideri pertinents.
4. El presumpte infractor ha de manifestar les al·legacions per escrit i adreçar-les a la Junta Directiva de l’associació mitjançant una carta certificada amb avís de recepció i dins del termini establert, que no pot ser inferior a set dies.
5. Quan la Junta Directiva rebi les al·legacions, les ha de trametre a l’òrgan instructor el qual, en un termini mínim de 15 dies i un màxim d’un mes des de la data de recepció de l’escrit d’al·legacions, ha de decidir si arxiva definitivament l’expedient sancionador o si, en cas contrari, les actuacions s’eleven a proposta de resolució o sanció.
6. La decisió de l’òrgan instructor, tant en un sentit com en un altre, s’ha de notificar per carta certificada amb avís de recepció al soci subjecte de l’expedient en el termini màxim d’una setmana.
7. La proposta de sanció ha de ser motivada i ha de contenir com a mínim els aspectes següents:
a) Els fets objecte de l’expedient sancionador.
b) El tipus d’infracció que comporten els fets esmentats.
c) El responsable o l’autor de la infracció o de les infraccions.
d) La sanció que l’òrgan instructor proposa per al responsable o per a l’autor de la infracció o de les infraccions.
8. Quan s’hagi establert la proposta de sanció i s’hagi notificat al soci subjecte de l’expedient sancionador, s’ha de convocar l’Assemblea General que per majoria simple ha de decidir sobre la procedència o la improcedència de la sanció proposada i, en conseqüència, si s’ha de sancionar.
9. La resolució de l’expedient sancionador s’ha de notificar a la persona interessada mitjançant una carta certificada amb avís de recepció i en el termini màxim d’una setmana des que l’Assemblea General ha pres l’acord corresponent.
10. Sense perjudici dels recursos judicials que escaiguin, el soci sancionat té dret a recórrer la sanció que se li ha imposat davant de la Junta Directiva de l’associació mitjançant una carta certificada amb avís de recepció i en el termini de quinze dies a comptar de l’endemà de la notificació de la resolució de l’expedient sancionador.
La interposició del recurs esmentat suspèn l’eficàcia de la sanció imposada fins a la data de la resolució.
Transcorregut aquest termini sense que s’hagi interposat el recurs esmentat davant de la Junta Directiva, la sanció esdevé ferma i definitiva.
11. Després de rebre l’escrit de recurs, la Junta Directiva l’ha de traslladar a l’òrgan d’apel·lació, el qual el componen tres membres de la Junta Directiva que no han format part de l’òrgan instructor de l’expedient sancionador.
12. L’òrgan d’apel·lació ha de notificar la resolució del recurs a la persona interessada mitjançant una carta certificada amb avís de recepció i en el termini màxim de quinze dies des de la data de la resolució del recurs.
13. Els terminis computen per dies hàbils.
14. Tots els recursos proposats ho són sense perjudici dels recursos judicials que escaiguin.
ÒRGANS DE L’ASSOCIACIÓ
Article 10. L’Assemblea General
L’Assemblea General és l’òrgan sobirà de l’associació i en formen part tots els membres.
I. Competències
L’Assemblea General té les funcions següents:
1. La modificació dels Estatuts per majoria absoluta de vots dels assistents i representats.
2. L’elecció de la Junta Directiva.
3. El cessament de la Junta Directiva o de qualsevol dels seus membres per majoria absoluta dels assistents i representats.
4. L’aprovació del pressupost anual, que ha de contenir l’expressió de les quotes o les aportacions exigibles als socis, i l’aprovació de la liquidació del pressupost anterior.
5. La incorporació de l’associació a una altra associació o a una unió d’associacions, així com la creació d’una altra associació.
6. La separació definitiva de l’associació, dels seus membres, després de l’expedient disciplinari corresponent.
7. La dissolució de l’associació.
II. Sessions
L’Assemblea General s’ha de reunir com a mínim un cop l’any entre el 1 de setembre i el 31 d’octubre en sessió ordinària.
La Junta Directiva o una desena part dels socis poden convocar una sessió extraordinària de l’Assemblea General. En el cas que la convocatòria sigui a instància dels socis, aquests han d’adreçar la sol·licitud a la Junta Directiva, que ha de fer efectiva la convocatòria en un termini màxim de 20 dies.
III. Quòrum
La constitució vàlida de l’Assemblea General requereix que almenys hi siguin presents o representats la majoria absoluta dels membres de dret en primera convocatòria, I, en segona convocatòria, trenta minuts més tard, sigui quin sigui el nombre de socis presents.
IV. Convocatòria
La Junta Directiva ha de convocar les sessions ordinàries de l’Assemblea General amb una antelació de 15 dies naturals, indicant l’ordre del dia i el lloc, la data i l’hora de reunió.
Una desena part dels membres de dret de l’Assemblea General pot demanar a la Junta Directiva d’incloure noves qüestions a l’ordre del dia quan ho faci amb una antelació mínima de 8 dies abans de la reunió. La Junta Directiva ha d’incloure a l’ordre del dia les qüestions que demanin aquests membres.
V. Acords
Els acords de l’Assemblea General es prenen per majoria simple dels assistents i dels representats, llevat per aquelles matèries que els Estatuts o bé la legislació ho disposin altrament.
Els acords de l’Assemblea General es fan constar per escrit en una acta que ha de firmar el secretari amb el vistiplau del president. Qualsevol associat té dret a sol·licitar i a obtenir una còpia, total o parcial, de les actes de les reunions de l’Assemblea General. Aquestes còpies han de ser certificades pel secretari.
Els membres de dret de l’Assemblea poden delegar el seu vot en un altre membre de l’associació que els representi.
Els assistents a una sessió de l’Assemblea General que disposin d’una delegació de vot de membres absents han de fer constar aquesta circumstància a l’inici de la sessió.
Els membres que votin en contra d’un acord determinat poden demanar, en la mateixa reunió, que el seu vot consti a l’acta.
Article 11. La Junta Directiva
La Junta Directiva és l’òrgan col·legiat de govern i de gestió de l’associació, que la representa en les relacions amb tercers i amb els poders públics, inclosa la representació en un judici. És responsable davant l’Assemblea General d’Associats de la marxa i activitat de l’Associació.
I. Funcions
Són funcions de la Junta Directiva:
1. Fixar l’ordre del dia de les sessions de l’Assemblea General.
2. Convocar les assemblees generals i controlar que es compleixin els acords que s'hi adoptin.
3. Representar, dirigir i administrar l'associació de la manera més àmplia que reconegui la Llei; així mateix, complir les decisions preses per l'Assemblea General, d'acord amb les normes, instruccions i directrius que aquesta Assemblea estableixi.
4. Prendre els acords que calgui en relació amb la compareixença davant dels organismes públics i per exercir tota mena d'accions legals i interposar els recursos pertinents.
5. Proposar a l'Assemblea General la defensa dels interessos de l'associació.
6. Proposar a l'Assemblea General la defensa de l'establiment de les quotes que els membres de l'associació han de satisfer.
7. Presentar el balanç i l'estat de comptes de cada exercici a l'Assemblea General perquè els aprovi, i confeccionar els pressupostos de l'exercici següent.
8. Contractar els empleats que l'associació pugui tenir.
9. Inspeccionar la comptabilitat i preocupar-se perquè els serveis funcionin amb normalitat.
10. Establir grups de treball per aconseguir de la manera més eficient i eficaç els fins de l'associació, i autoritzar els actes que aquests grups projectin dur a terme.
11. Nomenar els vocals de la Junta Directiva que s'hagin d'encarregar de cada grup de treball, a proposta dels mateixos grups.
12. Dur a terme les gestions necessàries davant d'organismes públics, entitats i altres persones, per aconseguir: - subvencions o altres ajuts –l’ús de locals o edificis.
13. Obrir comptes corrents i llibretes d'estalvis a qualsevol establiment de crèdit d'estalvi
14. Resoldre provisionalment qualsevol cas que no hagin previst els estatuts i donar-ne compte en la primera reunió de l’Assemblea General.
15. Qualsevol altra funció que als Estatuts no s’hagi atribuït a cap òrgan.
II. Composició i estructura
La Junta Directiva està formada per un president, un vicepresident, un secretari, un tresorer i un nombre màxim de 10 vocals que han de ser associats i persones diferents per cada càrrec.
1. El president té les atribucions següents:
a) Dirigeix i representa legalment l’associació, per delegació de l'Assemblea General i de la Junta Directiva.
b) Convoca i presideix les reunions de l’Assemblea General i de la Junta Directiva i en fixa l’ordre del dia i el lloc, la data i l’hora de reunió.
c) Emet un vot de qualitat decisori en els casos d'empat.
d) Visar les actes i els certificats confeccionats pel secretari de l'associació.
e) Totes aquelles que li assignin els presents Estatuts i que no estiguin atribuïdes per la legislació vigent, de manera imperativa, a altres òrgans de l’associació.
El president de l’associació forma part de la Junta Directiva. El president ha d’ésser de nacionalitat andorrana o resident al Principat. Per a la seva elecció es procedirà de la següent manera:
a) Si dins dels membres de la Junta elegida, hi ha més d’un membre de nacionalitat andorrana o resident, tots ells seran candidats a president i la totalitat dels membres de la Junta procedirà a l’elecció.
b) Serà elegit president el candidat que hagi obtingut la majoria absoluta de vots.
c) En cas de no acceptació del càrrec de President, serà elegit aquell candidat que hagi obtingut el nombre més important de vots en segon lloc.
2. El vicepresident té les atribucions següents:
a) Substituir el President en totes les seves atribucions en cas d’absència
3. El secretari té les atribucions següents:
a) El secretari, juntament amb el president, signa el llibre de registre de socis, el llibre d’actes.
b) Certifica tota la documentació de l’associació.
c) Aixeca les actes de les reunions.
d) Emet diligències.
4. El tresorer té les atribucions següents:
a) Custodia i controla els recursos de l'associació, l'elaboració del pressupost, el balanç i la liquidació de comptes.
b) Porta un llibre de caixa, la comptabilitat que corresponguin a les activitats de l’associació i el llibre inventari dels béns
c) Signa els rebuts de quotes i altres documents de tresoreria.
d) Paga les factures aprovades per la Junta Directiva, les quals han d'ésser visades prèviament pel president
e) Ingressa el que sobra en dipòsits oberts en establiments de crèdit o d'estalvi
III. Mandat dels membres de la Junta Directiva
1) Procediment de designació dels membres
L’Assemblea General elegeix i cessa lliurement i per sufragi els membres de la Junta Directiva per majoria absoluta
Per tal de ser elegit cal presentar la candidatura en el termini de 15 dies abans de la sessió fixada per a la celebració de l’assemblea general.
Totes les candidatures reben el mateix tracte per part de la Junta Directiva que convoca i gestiona el procés electoral. En especial, cal assegurar-los l’accés als membres de l’associació pel mateix procediment durant el període electoral.
El nomenament i el cessament dels membres de la Junta Directiva s’han de comunicar al Registre d’Associacions perquè s’hi inscriguin.
2) Durada dels càrrecs:
1. La Junta Directiva es renovarà per meitat cada any. El primer any, els membres a renovar ho seran per sorteig. Un membre de la Junta Directiva és limitat a pertànyer-hi no més enllà de 4 anys consecutius sempre i quan hi hagi un candidat a rellevar-lo al càrrec. L’Assemblea General haurà d’aprovar la continuació.
2. El cessament dels càrrecs abans d'extingir-se el termini reglamentari del seu mandat pot esdevenir-se per:
a) dimissió voluntària presentada mitjançant un escrit en el qual se n'exposin els motius
b) malaltia que incapaciti per exercir el càrrec
c) baixa com a membre de l'associació
d) sanció per una falta comesa en l'exercici del càrrec
3. Les vacants que es produeixin en la Junta Directiva s'han de cobrir en la primera reunió de l'Assemblea General que tingui lloc. Mentrestant, un membre de l'associació pot ocupar provisionalment el càrrec vacant.
IV. Acords
Els acords de la Junta Directiva es prenen per majoria simple dels membres. El vot del president és diriment en cas d’empat.
Tots els acords de la Junta Directiva s’han de fer constar per escrit en una acta que ha de signar el secretari amb el vistiplau del president. Qualsevol associat té dret a sol·licitar i a obtenir una còpia, total o parcial, de les actes de les reunions de la Junta Directiva. Aquestes còpies han de ser certificades pel secretari.
Qui voti en contra d’un acord determinat pot demanar, a la mateixa reunió on s’ha pres, que el seu vot consti a l’acta.
V. Convocatòria
El president convocarà a tots els membres de la Junta Directiva per a reunions que tindran lloc com a mínim un cop al mes.
Un terç dels membres de la Junta poden sol·licitar-ne la convocatòria al president, que l’ha de fer efectiva en el termini de 5 dies.
Un terç dels membres de la Junta Directiva poden sol·licitar la inclusió d’una qüestió a l’ordre del dia amb una antelació de quaranta-vuit hores a la reunió.
VI. Quòrum
La Junta Directiva queda vàlidament constituïda amb l’assistència d’un terç dels membres, amb la presència necessària del President o del Secretari. La Junta també queda vàlidament constituïda sense convocatòria prèvia si es reuneixen tots els membres i acorden per unanimitat constituir-se en sessió.
En cas de no assolir el quòrum indicat en tres convocatòries consecutives, la Junta Directiva cessa i convoca l’Assemblea General per procedir a l’elecció d’una nova Junta Directiva.
VII. Responsabilitat
Els membres de la Junta Directiva responen davant de l’associació, dels socis i de tercers per les actuacions que realitzin en exercici dels seus càrrecs i que siguin contràries a la Llei o als Estatuts i pels danys i pels perjudicis causats amb dol o negligència.
La responsabilitat dels membres de la Junta Directiva és solidària respecte a les actuacions acordades de manera col·legiada, llevat que hagin fet constar en acta la seva oposició a l’acord. També és solidària sempre que l’acció o l’omissió que la genera no es pugui atribuir a un o més d’ells, de manera individual i exclusiva.
Article12. Les comissions
I. Comissió cantina
La Comissió cantina és l’òrgan de gestió del menjador escolar.
Composició
El president i tres membres de la Junta directiva, elegits en Assemblea general, formen part de la Comissió cantina.
En cas que cap membre de la Junta directiva vulgui formar part de la comissió cantina seran designats el vicepresident, el tresorer i el secretari en aquest ordre.
El menjador escolar comptarà amb un reglament que s’aprovarà en Assemblea General cada curs escolar. Aquest reglament regularà el funcionament de la cantina.
Acords
Els acords de la Comissió Cantina es prenen per majoria simple dels vots.
Els acords que impliquin noves obligacions que afectin la tresoreria, hauran de comptar amb l’aprovació de la Junta Directiva i especialment del tresorer si excedeixen el 25 % de la xifra de negoci mensual.
Les decisions que afectin de manera substancial la gestió i el funcionament de la cantina hauran de comptar amb la conformitat de la Junta Directiva.
Cada tres mesos, la Comissió Cantina informarà a la Junta Directiva de la seva gestió i en especial, presentarà un balanç econòmic.
El balanç econòmic anual haurà de ser aprovat per l’Assemblea General ordinària.
Quota mensual
Una vegada per any es fixarà l’import de la quota mensual que s’aprovarà en Assemblea General ordinària i tindrà en compte el servei de menjador escolar, així com les activitats dirigides.
Pressupost
Per a la gestió del menjador escolar, la Comissió Cantina comptarà amb un pressupost que aprovarà l’Assemblea General.
II. Comissió Ludoescola
La Comissió ludoescola és l’òrgan de gestió de la ludoteca escolar.
Composició
El president (o vicepresident) i dos membres de la Junta directiva, elegits en Assemblea general, formen part de la Comissió ludoescola.
En cas que cap membre de la Junta directiva vulgui formar part de la comissió ludoescola seran designats el tresorer i el secretari en aquest ordre.
La ludoteca escolar comptarà amb un reglament que s’aprovarà en Assemblea General cada curs escolar. Aquest reglament regularà el funcionament de la ludoescola.
Acords
Els acords de la Comissió Ludoescola es prenen per majoria simple dels vots.
Els acords que impliquin noves obligacions que afectin la tresoreria, hauran de comptar amb l’aprovació de la Junta Directiva i especialment del tresorer si excedeixen el 25 % de la xifra de negoci mensual.
Les decisions que afectin de manera substancial la gestió i el funcionament de la ludoescola hauran de comptar amb la conformitat de la Junta Directiva.
Cada tres mesos, la Comissió Ludoescola informarà a la Junta Directiva de la seva gestió i en especial, presentarà un balanç econòmic.
El balanç econòmic anual haurà de ser aprovat per l’Assemblea General ordinària.
Quota mensual
Una vegada per any es fixarà l’import de la quota mensual que s’aprovarà en Assemblea General ordinària i tindrà en compte el servei de ludoescola tant fix com ocasional.
Pressupost
Per a la gestió de la ludoteca escolar, la Comissió Ludoescola comptarà amb un pressupost que aprovarà l’Assemblea General.
III. Altres Comissions
La creació i constitució de qualsevol comissió o grup de treball, l'han de plantejar els membres de l'associació que vulguin formar-los, que n'han d'assabentar la Junta Directiva i explicar les activitats que es proposen dur a terme.
La Junta Directiva s'ha de preocupar d'analitzar les diferents comissions o grups de treball, els encarregats dels quals li han de presentar un cop al mes un informe detallat de les seves actuacions.
La Junta Directiva també pot crear i constituir comissions per organitzar determinades activitats o per gestionar alguna activitat concreta.
Article 13. Impugnació d’acords
Els socis que hagin fet constar a l’acta de la reunió de l’Assemblea General o de la Junta Directiva el seu vot contrari a un acord i els que no hagin assistit a la reunió on es va prendre i no hagin delegat el vot, poden impugnar-lo judicialment si és contrari a la Llei o a aquests Estatuts, o si beneficia uns socis o tercers en perjudici d’uns altres socis o dels interessos de l’associació, dins dels trenta dies següents a la seva adopció.
Els socis que hagin impugnat un acord poden sol·licitar al Registre l’anotació marginal de la impugnació.
L’Assemblea General pot acordar, per majoria absoluta dels assistents i dels representats, que una determinada controvèrsia se sotmeti a arbitratge.
Article 14. Procediment de reforma dels Estatuts
La modificació dels Estatuts s’ha d’aprovar per majoria absoluta dels assistents i dels representats.
Article 15. Règim econòmic i patrimonial
Constitueixen els recursos de l’associació:
a) les quotes que han de fer efectives tots els socis i que deurà ser aprovada per l’Assemblea General d’Associats a proposta de la Junta Directiva
b) Els productes dels béns i drets que els correspongui, així com subvencions, llegats i donacions que l’associació pugui rebre de forma legal
c) Els ingressos que l’associació obtingui mitjançant activitats lícites que acordi realitzar la Junta Directiva, sempre dins de les finalitats estatutàries.
Tots els recursos de l’entitat estan destinats al sosteniment de les finalitats i dels serveis que ha de prestar als socis.
El patrimoni de l’associació està format per tots els béns i els drets que posseeixi en el moment en què es constitueixi i els que adquireixi en el futur.
Els llibres d’inventari de béns i els llibres de comptabilitat, que poden ser consultats per tots els socis, han de ser diligenciats pel Registre d’Associacions i firmats pel president, el tresorer i pel secretari.
Article 16. Dissolució de l’associació
L’associació es dissol:
1. Per acord de l’Assemblea General.
2. Per quedar un nombre inferior a tres associats. En aquest cas, el president de l’associació ha de portar al Registre d’Associacions el llibre de socis actualitzat per certificar, sota la seva responsabilitat, la seva correspondència amb la realitat.
3. Per sentència judicial ferma, en els termes previstos al Codi penal.
4. Per exhauriment de l’objecte social o impossibilitat de realitzar la finalitat per a la qual es va constituir.
En el cas de l’apartat 4 i següents del present article, l’Assemblea General ha d’acordar la dissolució de l’associació. En cas que no sigui convocada segons l’establert en els presents Estatuts, una desena part dels socis pot instar la Junta Directiva a convocar-la, que ho ha de fer en el termini de 30 dies.
L’Assemblea General ha de pronunciar-se expressament sobre la qüestió de la dissolució.
Article 17. Liquidació
Una vegada adoptat l’acord o la resolució de dissolució, la Junta Directiva o les persones designades per l’Assemblea o per l’autoritat judicial es constitueixen en liquidadors de l’associació.
Correspon als liquidadors l’administració de l’associació a partir del moment del seu nomenament.
Amb la finalitat de liquidar l’associació els liquidadors han de:
1. Cobrar els crèdits pendents.
2. Vetllar pel patrimoni social i administrar-lo amb diligència fins que s’hagi liquidat.
3. Liquidar el patrimoni i pagar els creditors.
4. Aplicar el patrimoni o el líquid sobrant a les finalitats previstes als Estatuts, i en cap cas poden autoritzar-ne el repartiment entre els socis o la cessió a persones o entitats amb afany de lucre.
5. Sol·licitar al Registre d’Associacions la cancel·lació de l’associació.
6. Realitzar totes les altres operacions de liquidació que resultin necessàries al bon fi de l’associació.
Estatuts aprovats per l’ Assemblea General a Encamp el 23 d’octubre de 2014.